animale de companie

Pui de pisica orfan? Cum sa-l cresti

Jessica - 16.06.2012
Corina - este posibil sã fi mâncat mult sau sã aibã ºi viermiºori. Þinând cont cã ceilalþi pisoi au murit, este posibil ca pisica sã aibã mai mult lapte, iar pisoiul mânâncã tot ce prinde. Totuºi, veterinarul trebuia sã ºtie sã dea un rãspuns :| cã de-aia are diplomã ºi experienþã. Teodora - da este o infecþie. Bãnuiesc cã i se lipeºte ochiul. Cu o vatã înmuiatã în apã cãlduþã ºterge-i ochiul pânã se dezlipeºte. Pisoiul sã fie þinut la cãldurã ºi dus la medicul veterinar (competent) ca sã îi dea un tratament.

Jessica Ristea - 09.06.2012
si eu am o pisicuta de o zi si chiar miau fost de ajutor sfaturile acestea ...ms!!!!

teodora - 08.06.2012
buna!eu am 11 ani si am gasit 4 pisoi mici de o luna.Din pacate unul are o problema destul de grava la ochi.cred ca o infectie .va rog sa-mi dati sfaturi e adresa de mess teodora_bz@yahoo.com.

Corina - 06.06.2012
am si eu o problemuta la un pui mic de pisica. are mamica, are 12 zile, ochisorii deschisi dar de 2 zile are pe burtica o umflatura uracioasa. cam in jurul buricului, pielea e intinsa (nu are fire de blana) si are un aspect de parca sta sa plesneasca. e destul de vioi, mananca bine, miauna cand nu e pisica-mama in jona si ii e foame da rnu stiu ce sa ii fac. veterinarul din sat zice c anu se pricepe la pisici.... pisica a fatat greu iar primii 2 au fost morti. El e al treilea si nu i-am dat nici o sansa la nastere... multumesc de sfaturi

Hosu Cristina - 31.05.2012
deci este foarte folositor.

Delinke - 27.05.2012
multumesc pentru sfaturi,pisoi mei sunt multumiti si am iesit cu rezultate bune

Ana - 25.08.2011
Buna snt o fetita de 11 ani si eu cu prieteni mei am gasit un pisoi mic si negru iam dat lapte dulce si a baut ce mai trb ca sa ceasca sanatos si frumos ? pnt ca nu vrem sa facem pacat iam facut un adapos intr-o cutie si in cutiam am pus o patura calduroasa saracu pisoi nu are frati sau surori si nu are mama se spuna ca mama lui a murit la nastere pacat pnt el si noi akm il ingrijim ca un mic copilasi daca aveti sfaturi sa ne dati va rog sa scrieti pe id acesta yagmur_alb@yahoo.com Va multumesc :*

Dana - 24.08.2011
Buna. Am si eu o problema cu pisoiul meu. Are aproximativ 3 saptamani, de o saptamana a ramas fara mama. Il hranesc cu seringa, mananca bine, doarme si se joaca. Astazi a avut pentru prima oara scaun[de cand este la mine]. Totul a fost bine, insa de azi-dimineata a avut diaree de doua ori si miauna destul de tare in momentul in care isi facea nevoile. Nu stiu ce ar putea avea si ce as putea eu sa ii fac

Tav - 10.08.2011
am un pui de pisica nu stiu cate zile are dar nu i au dat ochii inca. cand l am fasit avea scaun si pofta de mancare...acum nici nu prea mananca si nu are scaun cu toate ca ii fac masaj... app i dau sa manance lapte cu galbenush si ou.

andreea - 13.07.2011
alberto imi pare bine ca iti pasa de pui .eu acum iti scriu deoarece dabia am prit calculator.a da ce varsta ai?te pup! pa.

Pintea Maria Antoaneta - 22.04.2011
Am gasit doi pui de pisica abandonati langa un lac plin de gunoaie. Mi-a fost mila de ei si i-am luat acasa. problema e k mai am 6 pisici acasa. Cei care pot ingriji un ghemotoc va rog sa ma contacteze. Stie cineva la cat timp pot sa le fac baita?

miruna - 22.03.2011
Salut Gabi, "doliul" ar trebui sa treaca dupa 1 zi sau 2. E posibil sa palnga mai mult timp dcaca are dureri. Scaun face normal? Pipi la fel? Vezi daca are cumva burtica umflata sau daca face viermisori in caca. In acest caz trebuie deparazitat la medicul veterinar. Multa sanatate puiutului!

Gabi - 22.03.2011
am adoptat azi de dimineata un pui de pisica. e mic de tot, inca nu i s-au deschis ochii. a fost abandonat impreuna cu fratii lui pe holul blocului. mi s-a facut mila de ei si am luat, dar numai unul, ca nu-mi pot permite sa am grija de mai multi, am doi copii mici. i-am dat sa manance cu o pipeta, dupa o reteta gasita tot pe internet - lapte cu galbenus si cu miere. vad ca mananca, probabil n-a fost de mult timp despartit de mama lui, ca arata destul de bine. problema e ca plange mult - nu stiu cum o sa fac - ca n-as vrea nici sa-mi pierd noptile (si-asa le pierd din cauza propriilor copii), nici sa deranjez vecinii. cam cat dureaza "doliul" asta al despartirii si adaptarea? sper ca nu foarte mult.

ioana - 20.02.2011
pisicile sunt foarte dragute eu ador pisicile impreuna cu familia si rudele mele ne-am uitata la toate pisicile dar pisica mica portocalie in iarba mi-a placut cel mai mult

elyan - 11.02.2011
multumesc pentru sfat ma ajutat foarte mult cu pisicile mele de aproate 2luni

Alexandra - 05.02.2011
multumesc ptr raspuns, dar pisicutele au murit de mult!!!

Andra - 05.02.2011
Anca problema asta am avut-o si eu. ai mei au facut pana la o luna la 3-4 zile o data. Ia de la farmacie supozitoare cu glicerina. isi fac esfectul in 2-3 minute, foloseste unu la 2-3 zile si o sa fie ok, pe la o luna o sa il pui in litiera si incet o sa faca.

Andra - 05.02.2011
multumesc tuturor celor care au raspuns primului comentariu. cei doi viermisori acum sunt mari si nazdravani. pentru cei care nu isi permit acel lapte special pt pisici la o jumatate de litru de lapte unu sau doua galbenusuri de ou(in functie de cat de mic este pisoiul) 10-15 picaturi de lamaie si 2-3 lingurite de miere. laptele de preferat cu 15% grasime eu le-am dat ladorna. inca o data multumesc:)

ana - 05.02.2011
am 2 caini si ii iubesc la inebunie si tu ina ii iubesti atat de mul ma avut si euo sora ina si a nurit in accident cu masina avea 8 ani jumate

Alberto - 25.10.2010
eu am un prieten care are doi pisici si vreau cu ori ce pret sa il fac sa mil dea pt ca sunt mici si el nu le acorda suficienta atentie insa eu am avut la bunicii mei gaini dar un dihor le-a mancat si cotetul lor este gol si vreau sa fac un adapost.

elyan - 21.10.2010
catalin vezi iti manaca de alt undeva sau daca nu mananca deloc dai pastile de viermisorii de la veterinar

irina - 14.10.2010
Da, doar atat, dar incearca la inceput cu apa putina. Sa-mi spui daca a dat rezultate.

Anca - 14.10.2010
vad ca nu are nici un efect.mai bine ii fac o clisma.ii introduc doar putina apa calda in fundulet cu seringa fara ac si atat?:-s nu vreau sa fac ceva gresit de asta intreb

irina - 14.10.2010
Nu o sa aiba efect instant, trebuie sa-l masezi asa cat de des poti. Daca nici azi nu face treaba mare atunci poti incerca o clisma mica, cu apa calduta introdusa in funculet cu o seringa mica, fara ac. Pune doar putina apa. Succes!

Anca - 14.10.2010
ms de sfat dar deja am facut asta si nu merge..

irina - 13.10.2010
buna, Anca. Citeste mai intai toate comentariile de la acest articol, te vor ajuta mult. Apoi, spala pisoiul la fundulet cu o bucata de vata muiata in apa calduta. Repeta operatiunea de fiecare data dupa ce il hranesti. Daca mai ai nevoie de ajutor scrie-ne. Pup

Anca - 13.10.2010
Buna seara, am un pisoi de 2 spt cred..e orfan si il am de 2 zile, bea laptic cu seringa,momentan nu am avut cum sa-i iau biberon.problema este ca nu are scaun deloc in astea 2 zile si nu stiu ce sa-i fac.

ina - 16.08.2010
Anabela, poti face un cuib pentru pisici unde sa fie in siguranta si sa-i oferi pisicii mame mancare buna si conditii bune sa-si creasca puii. Daca ai noroc ea o sa accepte cuibul si va pastra puii acolo.

Anabela - 16.08.2010
si eu am o pisica cu doi pui de 2 zile dar nu stiu ce sa fac cu ea pt ca ii muta din loc in loc si imi este frica nu ii duca departe de langa casa mea

mihai - 14.08.2010
catalin, cum te descurci cu el? Ii dai mancare in continuare din seringa? Sau cum il hranesti? Ce fel de mancare ii dai? Mancare solida, lapte?

Catalin - 14.08.2010
prieteni ajutatima si pe mine am un pisoi de 4 saptamani si nu vrea sa manance din castron am nevoie urgenta de un sfat nu imi permit sal duc la veterinar nam cui sal las si nu stiu ce sai fac este activ se joaca incepe sa mearga si miauna cand il iau in brate imi spune cineva ce sai fac sa invete sa manance din castron ?

Jessica - 20.07.2010
Dacã mãnâncã este ok. Þine-l la cãldurã. Fierbe niºte apã ºi pune în 1-2 sticle. Ai grijã sã îºi facã nevoile,. cãci poate este constipat ºi poate sã fie ºi acesta un motiv. Mergi cu el la un doctor sã îi facã niºte injecþii cu vitamine sau ceva ce are el nevoie.

ina - 19.07.2010
* puiul sa aiba caldura

ina - 19.07.2010
didi, puiul sa aiba calcura, si sa fie hranit la cateva ore cu seringa, cu lapte de vaca, in care sa pui utina miere de albine, galbenus de ou si putina smantana. In rest lasa+l in liniste, nu+l stresa, si daca are yile o sa scape. Mai astept vesti.Succes

diddy_yo89@yahoo.com - 18.07.2010
urgent va rog pui de pisica are okisori abia cred ca i au dat l am gasit pe o batistuta abandonat ieir nu prea avea nimik azi mai mananka ddar miauna si nu se mai miska respira foarte repede sfat urgent va rog

Jessica - 14.07.2010
ªi mie mi-a murit una dintre pisicuþe din cauza unui doctor veterinar, dar motãnelul a avut parte de o doamnã doctorã mult mai competentã. A ºtiu ce trebuie sã îi administreze ºi s-a fãcut bine.

mia - 13.07.2010
nu tine neaparat de veterinari, cateodata nici ei nu pot face nimic. Mie mi-au murit mai multe animale in mana veterianrilor. Pur si simplu cred ca asa a fost sa fie. Tu ai facut tot ce s-a putut face.

Jessica - 13.07.2010
Metode ca sã nu mai fie constipat am gãsit ºi chiar nu mai avea astfel de probleme. Fãcea de câteva ori pe zi. Nu ºtiu dacã-i vorba despre un virus sau nu. Îmi pare rãu cã nu am fãcut mai mult. Mã doare cã nu s-a putut mai mult. Dacã exista un cabinet veterinar non-stop, cu siguranþã era în viaþã, dar cum s-a îmbolnãvit sâmbãtã noapte...

ana - 13.07.2010
imi pare rau sa citesc vesti proaste pe acest site eu ma pot considera norocoasa nu pot uita nici acum noptile pierdute sa il hranesc si sa il masez sa faca caca si cateodata chiar plangeam si ii ziceam sa nu moara cand vedeam ca trec zilele si el nu facea caca dar nu ma m lasat batuta si am continuat MULTUMITA SFATURILOR VOASTRE iar acum nu stiu cat are dar e lipit de mine peste tot ma urmeaza nu va zic cate prostii face eu mai am si 4 copii mici si ei si pisicul va dati seama ce e la mine in casa va multumesc inca o data si celor care mai gasesc puiuti cititi mesajele de mai inaite va vor fi de ff mare folos va pup pa

mia - 12.07.2010
Imi pare tare rau, Jessica. Stiu ca se spune ca majoritatea puilor abandonati de mama lor nu supravietuiesc. Tu ai facut tot ce ai putut. AM pierdut si eu a fel un pui de pisica acum2 ani, era constipat si desi l-am lasat unor prieteni veterinari in grija nu l-au putut salva.

Jessica - 12.07.2010
A fãcut de douã ori antibiotic. La 7 zile i-au dat ochiºorii, dar nu a apucat ºi cea de-a 10 zi. Nu mai avea diaree, dar nu ºtiu de ce nu a trãit. De duminicã noapte nu a mai mâncat cine ºtie ce, doarmea foarte mult.

mia - 08.07.2010
Are diaree in continuare? Ai grija sa nu se deshidrateze. Pune-i in lapte si un galbenus proaspat si o lingura de smantana si putina miere de albine. Amestecul asta firbe-l putin la baie maree. La veterinar l-ai mai dus? Antiobioticul de obicei se face in mai multe ture, nu doar o singura data.

Jessica - 08.07.2010
Este vioi, are putere în picioarele din spate, mânâncã ºi doarme foarte mult. S-a mai îngrãºat puþin. Mâine face 7 zile. Singura problemã este cã are diaree.

mia - 07.07.2010
Poate da domnul si se face bine. Sa-mi mai spui cum se simte. De mancat manaca bine?

Jessica - 07.07.2010
Desi nici el nu mai era ca inainte, nu mai era la fel de vioi, nu putea sa mai mearga, a inceput noaptea trecuta sa urle ca inainte si sa nu stea locului. Inca de aseara am vazut ca el are din nou putere in picioare. Trebuie sa il duc astazi din nou la cabinetul veterinar. Ma rog sa se faca bine Clopotelul meu :).

mia - 06.07.2010
motanelul cum se simte?

Jessica - 06.07.2010
Da, dar nu stiu de ce au patit ele asa.

mia - 06.07.2010
in mod normal pisicile nu ar trebui sa fie afectate de faptul ca isi fac nevoile. E ceva fiziologic.

Jessica - 06.07.2010
Datorita faptului ca unul dintre medici i-a facut pisicii un tranchilizant, inima ei a cedat. De ce dupa ce isi fac nevoile nu mai au putere in piciorele din spate?

mia - 06.07.2010
Saluatre! Ar trebui sa ai grija cu laxativele, daca le dai prea mult le poate fi fatal. Sunt medicamente puternice si nu prea sunt recomandate puilor atat de mici. Putin supozitor sau o clisma mica nu cred sa le faca rau. Daca se ocupa un veterinar de pisoi de acum are toate sansele sa fie bine. Te pup:*

Jessica - 06.07.2010
A murit si pisicuta cealalta. A mai ramas motanelul. Am incercat aseara sa le bag o bucatica de supozitor cu glicerina pentru copii, dar nu am reusit. Le-am dat sirop laxativ. La ea nu a avut mare efect, dar el vad ca acum are diaree. Am fost cu el imediat ce am vazut ca a facut treaba mare, la cabinetul veterinar. I-au facut o injectie cu glucoza si alta cu antibiotic. Mi-a spus sa ii dau lapte amestecat cu zeama de orez si morcov. L-am sters de cateva ori o vata inmuiata in apa calduta la fundulet si a mai facut. Sunt cam ingrijorata stiind ca pisicutele au murit dupa ce au facut treaba mare.

mia - 05.07.2010
Salut Jessica! Eu am o prietena care a urmat sfatul de mai jos: poti incerca o clisma foarte mica, de maxim 5-10 ml, cu apa calduta, pe care sa o introduci usor in funduletul pisicii, cu o seringa fara ac! Incearca mai intai cu cantitati mai mici. Pisoiul ei a reusit sa faca caca. Daca nu vrei sa le faci clisma incearca cu putin supozitor cu glicerina pentru copii, taiat pe lung. Nu folosi un supozitor intreg, ci doar o bucatica, dar eu zic ca clisma e mai sanatoasa. Nu folosi multa apa. Astept sa-mi spui ce rezultate ai avut. Te pup

Jessica - 05.07.2010
Am gasit sambata trei pisicute nou-nascute, aruncate intr-o padure. Le-am luat ca a le cresc. Uneia dintre pisicute din cauza constipatiei cel mai probabil, i-a iesit rectul afara si a murit. Nici ceilalti doi pisoi nu au facut treaba mare pana acum. Nu stiu ce sa le mai fac. I-am masat cu un servetel umed, am incercat sa le bag o bucatica de supozitor dar imi este teama sa il imping, le-am dat astazi si un sirop laxativ, dar vad ca nu au facut nimic. Ce sa le fac? Unii spun ca trebuie sa le dau smantana mai grasa, altii ca daca le dau lapte au smantana grasa, mai rau se constipa.

iulia - 11.06.2010
Buna Codrina. Cateii trebuiesc hraniti foarte des, din jumatate in jumatate de ora. Pune-le in lapte putina smantana, un galbenus de ou, si o lingurita de miere de albine. Trebuie sa ai grija sa nu fie uzi, sau stergi cu hartie igienica, care absoarbe umezeala, sau sa ii asezi pe un scutec de copil, care absoarbe urina. Poti sa-i hranesti si cu lapte special pentru catelusi luat de la o farmacie veterinara sau de la un cabinet veterinar. Nu uita sa-i hranesti des si sa-i lasi sa manace cat vor. Puii trebuie sa stea unul langa altul, ca sa nu raceasca, si nu trebuie sa le fie frig. Tine-i la caldura. Este foarte bine sa-i vada si un veterinar care te poate ajuta cu mai multe sfaturi. Succes!

Codrina - 10.06.2010
Am gasit trei catelusi abandonati, in data de 3 iunie a,c. Aveau doar o zi. Buricelele erau inca umede. I-am luat acasa si i-am hranit cu lapte, dar cred ca pe undeva gresesc. Isi sug labutele sau codita. Sunt uzi in permanenta in partea dorsala. Intrebari: cu ce trebuie sa ii hranesc(le-am luat biberon micut);cand le dau ochisorii? Va rog sa imi mai dati si alte sfaturi. Va multumesc.

ana - 22.05.2010
va multumesc din suflet a facut caca iam pus putina apa si a facut dar nu era constipat ca a iesit normal sunt f fericita iti multum xenia pt sfat te pup pa

xenia - 22.05.2010
uite ina, am vb cu veterinarul. Iata ce mi-a spus: poti incerca o clisma foarte mica, de maxim 5-10 ml, cu apa calduta, pe care sa o introduci usor in funduletul pisicii, cu o seringa fara ac! Incearca mai intai cu cantitati mai mici. Daca vrei supozitoare poti pune putin supozitor cu glicerina pentru copii, sau supozitor novocalmin, taiat pe lungime, ca sa fie mai subtire. Nu-i da un supozitor intreg, ci doar putin. Astept vesti! Te pup :*

xenia - 21.05.2010
Nu stiu ce sa spun de supozitor, e foarte micut si e cam riscant. Am sa intreb un veterinar pe care il cunosc si sper ca maine sa iti dau un raspuns. Pana una alta daca el e vesel si mananca si burtica nu e umflata nu-ti fa griji. Daca nu reusesc sa dau de veterinar poti sa incerci cu o canitate foarte mica de supozitor, in nici un caz unul intreg. Multa sanatate lui puiutul tau :*

ana - 21.05.2010
azi ne au iesit canini de jos lam lasat pe jos sa se plimbe ia placut se joaca zgaraie musca am numai lini pe maini are pofta de mancare e vioi dar tot nu face caca pipi face in jet ca daca nu tin servetelu ma uda dar caca nu putin supozitor cu glicerina pt copii nu lar ajuta deci face burta numai cand mananca iar cand ii e foame e f subtirel cam cat ar avea acum doar ce iau iesit canini de jos are un ochi verde si unul blu si e alb ce ii pot face va rog cu veterinarul nu is sanse prea mari sa ajung nu e imbalonat ori burtica tare multumesc pt tot ajutorul pe care mi l oferiti pup

xenia - 20.05.2010
ana, cum iti dai seama ca puul vrea apa? Daca vrea sa bea apa da-i sa bea. In rest da-i in continuare compozitie cu ou si miere de albine dizolvate in lapte, si poti sa-i dai si sos de la mancarurile pentru puii de pisica. Vezi daca rvea sa manace. atat timp cat are energie si vrea sa se spele singur nu cred ca sunt probleme cu el. Fa-i masaj usor pe burtica si mai sterge-l la fundulet. Poate o sa-si faca nevoile pana la urma. Mai spune-ne cum o duce. Pup si succs!

ana - 19.05.2010
al meu nu e deabia fatat merge se joaca singur ma musca cand il spal pt nevoi nu are canini inca suge singur linge chiar se mai spala el cate putin iam luat mancare pt puiuti vad ca e interesat putin nu mananca dar da cu limbuta prob acum ar fi caca ca de mancat mananca 10ml la masa la 4orevrea apa ce as putea face va rog un sfat cand il sterg adoarme daca il deranjez musca se supara va rog nu cred ca voi avea sanse de un vet astept sfaturi multumesc

ana - 19.05.2010
nus din rom si la noi e f cald iar centrul vet e f departe am sa il mai sterg cu vata nu vreau sa moara imi e f drag ii dau laptele preparat cum a zis ina urina e galbena nu ca inainte cand ii dadeam lapte de vaca si mai putina vrea apa nu are burta tare doar cand mananca am sa il iau iar fff des poate reusim

x - 19.05.2010
In primul rand trebuie sa mergi cu el la un veterinar sa vada daca este in regula. In al doilea rand trebuie sa iti asumi rolul de mama, eu tocmai am crescut trei puiuti in aceeasi situatie. 1. Laptele trebuie preparat pentru a contine toate substantele continute de laptele pisicii respectiv: - 1 cana lapte degresat (0.1% grasime) - 1 lingurita miere - 1 galbenus de ou - cateva picaturi de lamaie stoarsa - 1/3 ceai de colici (gasesti la orice farmacie) 2. Daca vrei sa il hranesti cu seringa ai grija sa nu ii apesi pistonul prea tare pentru ca ii poate intra lapte in plamani, eu iti recomand un biberon special (gasesti la ANIMAX e aprx. 5 RON) Foarte important trebuie hraniti din 2 in 2 ore!!! 3. Laptele trebuie sa fie caldut nu rece, dupa masa sau inainte trebuie masat pe burtica asa cum face mama lui. 4. Nu stie sa isi faca nevoile, asa ca trebuie sa il ajuti tu, cu o bucatica de vata umezita cu apa calduta trebuie sa il masezi la organele genitale si la fund fara sa apesi prea tare. 5. In locul in care sta sa ii pui bidoane cu apa calda pentru a nu-i fi frig. 6. La 4 saptamani treci pe hrana umeda (plicuri pentru juniori)

Vlad - 19.05.2010
Ana, este bun sfatul inei. Umezeste o bucata de vata in apa calduta si sterge pisoil la fundulet cat de des poti. Daca pana maine dimineata nu face nimic mergi de urgenta cu el la veterinar. Consultatia nu costa atat de mult si il poti salva. succes!

ana - 19.05.2010
ce pot sa ii fac sa faca caca nu face cu masaj alte sfaturi imi puteti da va rog nu a facut de vro 3zile nu e imbalonat

ina - 18.05.2010
cum sa fe prea tarziu? De ce spui asta?Spuneai ca are energie si musca, inseamna ca nu e pe moarte. Da-i puiului macare asa cu seringa si nu are de ce sa fie prea tarziu. Daca e nevoie mergi la un veterinar si iti va da mancare speciala pentru puii de pisica. nu renunta asa usor.

ana - 18.05.2010
cred ca e prea tarziu eu voi insista dar nus

ina - 18.05.2010
da, reteta este pentruii micuti de tot, abia fatati, si este tot lichida galbenusul de ou crud e ca o crema, smanatana e tot cremoasa si mierea de albine la fel. Le amesteci pe toate cu lapte de vaca si compozitia devine lichida, tot cu seringa i-o dai. Doar ca laptele de vaca ar mai capata in plus nutrienti necesari puiului. Nu pune multa smanta asi miere, pentru inceput doar putin.

ana - 18.05.2010
ina esti sigura de aceasta reteta nu sti cam cat ar avea nu are canini inca

ina - 18.05.2010
Salutare ana! Numai cu lapte de vaca nu ai sa poti sa-l tii in viata. Pune in laptele de vaca si putina smanatana, o lingurita de miere de albine, si un galbenus de ou crud. Fierbe toata solutia asta la baie maree (in vas cu apa fierbinte), apoi las-o la temperatura camerei si ofera-i din mancare asta. Mai poti folosi lapte praf pentru bebelusi din magazine, sau solutie speciala pentru puii de pisica de la medicul veterinar. Daca nu face caca cum trebuie uda o vata in apa calduta si sterge-l la fundulet. Fa asta de fiecare data dupa ce manaca. Asa il linge si mama lui si asa il vei invata sa faca treaba mare si mica mereu. Succes si astept vesti :*

ana - 18.05.2010
va rog sa ma ajutati am gasit un puiut de pisic nus cat are nu are canini iesiti si deabia a inceput sa mearga nu am lapte de pisica in casa ce pot face sa ii dau il am de 6zile iam dat numai lapte de vaca e constipat face f greu cineva mia zis nu lapte absolut deloc ca asa a zis dr mananca cam 5-8ml la masa lapte de vaca ne fiert numai incalzit in vas cu apa calda e nebunatic musca zgaraie intro veselie cand il iau VA ROG AJUTATI MA

mihai - 16.05.2010
de acord, foarte bun textul de mai sus, am gasit acum 4 zile 5 puiuti de 2 saptamani, am reusit sa 'donez' unor persoane mai grijulii 2 dintre ei si inca ma zbat sa gasesc pentru restul de 3..mananca din biberon de parca maine ar fi sfarsitul lumii si sunt incredibil de frumosi si..copii..nevinovati :) puii, ca sunt de pisici sau caini, nu merita soarta asta, sa fie aruncati in strada ca niste gunoaie..la o adica, suntem toti fiinte si avem toti suflete..din pacate, unii 'oameni' au uitat lucrul asta..mare pacat..aveti grija de animale si purtati-va cu ele ca si cum ar fi fratiorii si surioarele voastre !

alexandra - 30.04.2010
Buna seara! si eu am grija de 2 puiuti. azi au facut doua zile. mama lor e la prima sarcina, si nu are grija de ei.am obligato-, am stat langa ea, dar se pare ca nu are nici sfarcurile la vedere. asa ca am cumparat lapte zuzu si le dau cu siringa.luni o sa cumpar lapte praf ptr pisici.azi au facut si cacuta, amandoua in acelasi timp. problema e ca sunt foarte reci. sper sa traiasca:(

mihai - 04.04.2010
Nu le da doar lapte de vaca si nici lapte praf pentru oameni. puii trebuiesc hraniti fie cu lapte praf pentru pisici, de la un veterinar sau un pet shop, fie cu lapte de vaca amestecat cu smantana, galbenus de ou si putina miere de albina. Laptele de vaca simplu nu este suficient sa-i tina in viata. Spala-i la fundulet cu o vata muiata in apa calda ca sa le stimulezi excretia. Succes!

Vlad - 03.04.2010
Extraordinar de util ghidul de mai sus, multumesc foarte mult. In seara asta tocmai am gasit langa o pubela intr-o punga de plastic, pe ploaie, 3 "lighioane" mici mieunatoare. Oricat as fi zis ca nu-i pot lua, nu am putut, iar acum tocmai am terminat prima parte ("cuibul") dupa ce le-am dat putin lapte de vaca. Nu au decat cateva zile, dar astept sa treaca sarbatorile pascale sa le pot lua lapte praf sa-i pun la treaba... Va multumesc din nou.

adian - 02.04.2010
pt purecei: ai dat si tu de un doc 'BUN' se poate folosi pt puiuti spray frontline,se foloseste la pisi mic doc ar fi indicat pt ca el stie locurile unde sau poti lua de la mag special,poate si cu o baie calduta mai da jos cativa,hrana: deja au 3 sapt,deci poate fi cu lapte de vaca,miere galbenus,orez pasat carne de pui bine fiarta,vitamine si minerale,dupa apx.10 sapt pot fi trecuti la hrana normala

adian - 02.04.2010
buna andra,nu stiu cat pot sa te ajut,am vazut pe net ar fi problema mutatului in alta locuinta,daca are nasul infundat si nu poate mirosi mancarea trebuie sa-i dai caldut sa simta mirosul usor si sa nu fie carne cruda si nici de porc,hrana care o dai amesteco cu lapte sa fie mai moale si usor de degerat ,iti zic ce am citit si eu,la inceput pune-i pe deget sa simta si sa guste(degetul tau :)) ) macar incearca,poate altcineva are idei mai bune.

Andra - 02.04.2010
va rog ajutati-ma si pe mine, am luat 2 pui de pisica ce au 3 saptamani, su supt la mama lor, nu i-am mai putut lasa pt ca stateau lanaga cotetul unui caine si au inceput sa fie curiosi, problema este ca nu vor sa pape nici laptic din biberon nici royal canin baby cat. unul e mai linistit si altu' mai nazdravan. am fost la veterinar si mi-a zis ca deparatizarea se face peste o saptamana da' ei au puricei...chiar nu stiu cum sa ma descurc, va rog ajutati-ma!

adian - 01.04.2010
:) ma bucur ca pisoiu e bine,foarte usor face asa cand are probleme,ai grija de el in continuare!!!

alina - 01.04.2010
super, bravo! Ai grija sa o speli asa destul de des! Pupici

sonya - 01.04.2010
adian iti multumesc mult ptr sfat.iti multumesc si tie alina ptr raspuns. aseara cand am facut ce miai zis a functionat.. dupa nici 10 min pisica mea a facut caca.. :) acum sunt linistita.. imi faceam prea multe griji ptr ea.. va multumesc mult..

alina - 31.03.2010
Idea lui adian e foarte buna, trebuie sa-i stergi des funduletul cu o carpa muiata in apa calda, sau cu tava umeda. Asta face mamica lui cand il linge si ii stimuleaza sistemul excretor. Daca nu il faci sa faca caca nu e bine

sonya - 31.03.2010
adian.. imi pare foarte rau ptr pisicuta ta.. si eu am suferit mult cand miam gasit pisica ce am avuto acum 2 ani aproape moarta plina de sange muscata de 3 caini.. a fost ingrozitor si inca nu pot uita ochii cu care se uita la mine cand a murit.. a fost ingrozitor!! deci stiu ce inseamna.. imi pare foarte rau ptr al tau.. iti multumesc ptr raspuns. iti multumesc foarte mult .. voi incerca astazi ce miai zis.

sonya - 31.03.2010
.. sunt foarte preocupata din cauza asta.. am sa mai astept 2 zile si am sa il duc la veterinar.. nu stiu daca as putea sa i dau ceva sa manance sa il pot face sa faca caca.. nu stiu ce sa fac.. eu il am de 2 saptamani si nu a facut decat pipi.. e un motan foarte vesel nu pare bolnav deloc.. se joaca in continuu,. mie mi se pare destul de bine pisicul inafara de faptul ca nu face caca... dar poate fi si vina ca a fost luat de la mama lui si poate din cauza traumei, frici... nici eu nu stiu.. il hranesc asa cum trebuie, am grija de el cum as avea de propriul copil..

adian - 31.03.2010
pt sonya: fa-i masaj la fundulet cu o carpa uda sau servetel umed pt copii,imediat ce o masezi va face ,nu e bine deloc sa o lasi asa,cat despre iubita mea pisicuta ...aseara a plecat in lumea viselor,intr-o zi ma va astepta si pe mine!!

alina - 31.03.2010
eu dinc ate stiu pisicile trebuie sa-si faca si treaba mare. Tu ai pisica de 4 saptamani si nu a facut niciodata caca? nu e normal asa ceva

sonya - 31.03.2010
vreau sa stiu cum a mers cu pisicuta.. sunt foarte curioasa sa stiu cum au decurs lucrurile.. acuma mananca? e mai bine? imi doresc di tot sufletul ca pisicuta sa fie bine.. am si eu o pisicuta de 4 saptamani. o am de cand avea 2. a fost abandonata in fata casei a unui prieten si el mia aduso mie stiind ca iubesc enorm pisicile.. cu mancarea nu am probleme, i dau sa bea lapte dintro chestie ca o pipeta.. suge singura si totul decurge ok.. de 3 zile iam dat si cateva bucatele de mancare de pisici pui.. de urinat urineaza normal, dar treaba mare nu a facute de cand este la mine.. iam cumparat si nisip crezand ca acolo va face.. dar nici o sansa... imi fac griji ptr ea si nu stiu daca e normal asa ceva...

anton - 30.03.2010
Oricum ai facut multe pentru pisoi, si nu a murit in frig afara si in chinuri. Are caldura si liniste..si pana la urma toti trecem si prin asta. Asta a fost soarta lui, dar tu ai facut tot ce ai putut. E trist intr-adevar ca veterianrii ridica din umeri cand e vorba de pisicute mici, am auzit de multi veterinari care nici nu se uita la ele. E pacat, pentru ca sunt fiinte si merita o sansa. Imi pare rau pentru pisicuta ta. Sper numai sa nu se chinuie mult, si daca are zile poate isi revine. Curaj :* ...eventual poti sa-i vorbesti bland, poate te aude si nu se simte singura.

adian - 30.03.2010
iltin in brate are caldura,dar...il simt incearca sa miaune dar nu poate,sufera si nu stiu ce sa fac,regred ca nu am putut face mai mult,poate nu am facut indeajuns.......l-am pus in cutiuta lui si mie frica sa ma mai uit..prostia mea..alti au reusit...blestemata e tara asta numa de prosti..nu e romania...iti multumesc ca ai fost alaturi de mine,nu vreau sa mai scriu mai tarziu ca a...... mersi si sa ai parte numai de bine si sanatate multa!am dat pe toate site-urile sa caut un sprijin ,ai fos singura care mi-a raspuns...esti un om cu suflet,pa

anton - 30.03.2010
e o prostie sa crezi ca e vina ta sau ca ai gresit cu ceva. Chiar tu ai spus ca in primele zile i-a fost bine. Stiu ca puii de pisica au foarte putine sanse sa supravietuiasca, dar asta tine si de soarta lor, cred. Unii sunt mai puternici si lupta, altii nu. Ti-am spus ca am avut un puiut care a facut ochi si abia apoi a murit. Si se simte bine, se juca..apoi...asta a fost. Nu e vina ta. Ai doar grija de el ca sa nu sufere in cazul in care nu isi revine. Sa-i fie cald macar. Si daca da domnul si isi revine o sa fie bine.

adian - 30.03.2010
stiu,nu vre si nu poate am incercat cu seringa am trecut la biberon,dar....as vrea numai sa aflu de ce ,ce am facut gresit,cand am citit ca altii au putut...eu unde am gresit??si asa sa dus faima doctorilor de tot pt mine...trist dar asta e realitatea...

anton - 30.03.2010
dar azi a mancat ceva? Daca nu a mancat si nu paote inghiti ce ii dai sa manance atunci nu vreau sa te supar dar s-ar putea sa nu-si revina. Si eu sper sa fie bine si sa auzim de bine.

adian - 30.03.2010
si asa innebunesc oamenii!!si eu stiam ca e mai bine cu biberonu,,,dar...sa fac si ca el..ce sa zic,inainte era acuma zau e lesinat de tot,poate e numa o stare poate nu,primul doc care a vrut sa-l omoare a zis ca nimic nu poate inlocui laptele de mama si va muri,dar cand am citit cata lume a crescut asa mititei,mai am sperante,problema e ca fiecare zice in legea lui,nu se intalnesc pe undeva la mijloc,mia dat o pulbere de vitamine care o presar cate putin in lapte si amestec

anton - 30.03.2010
Veterinarii au un preparat special pentru puii de pisica, un fel de lapte praf cu nutrinetii care sunt ideali pt pisici. Doctorul ti-a dat din ala? Cu seringa eu stiam ca nu e bine, pentru ca risca saii ajunga lapte in plamani. Cel mai bine e sa suga natural, deci daca ma intrebi pe mine e mai bine un biberon mic sau o pipeta, dau eu nu sunt veterinar, sa stiu. Pisoiul reactioneaza la stimuli, la atingere, la sunete? sau e lesinat?

adian - 30.03.2010
acuma am venit de la al 3-lea doc,pt ca eu chiar tin la pisoiul asta,ce a zis ce na zis,ca ar fi hranit prea mult de aceea nu mai vrea mancare si mi-a dat si niste vitamine,dar...cand l-am avut mieuna si se mai agita el prin cutiuta acuma numa sta si nici nu se mai ridica,el a zis ca ar fi normal deoarece sa invatat cu mine,si a mai spus ca nu e bine cu biberonul,eu asa il hraneam,ci cu siringa ca este sigur hranit,as vrea sa stiu alti pisoi mici daca sau comportat la fel..adica la inceput mai vioi iar apoi numa somn pe capuletul lor!sper sa fi avut dreptate si sa fie cu noroc doc acesta,acuma ramane de vazut .ps:am incercat azi reteta cu ou si lapte ,a zis ca nu e necesar si mi-a recomandat un lapte gras,deci nu pudra,in fine sper sa zic mai tarziu: "ce doctor bun am gasit" mersi mult ca ai fost alaturi de mine ziua de azi a fost un cosmar,dar cu speranta inainte!mersi

anton - 30.03.2010
Imi pare rau ca nut e ajuta doctorii, doar pentru asta ar trebui sa existe ei. Eu cand am avut puiutul si nu m-am putut descurca cu el l-am dus la un cabinet veterinar care tinea de o asociatie de protectia animalelor. Doamenle de acolo au avut grija de el si aparent s-a facut bine, dar dupa o saptamana a murit. Tot asa rau ii este pisicutei? Eu stiu ca e bine sa-i dai un maestec de lapte de vaca+smantana+miere de albine putina si un galbenus crud de ou. Toate astea batute bine si fierte in baie de aburi. Apoi date pisicii la temoperatura camerei.A mai scris pe site-ul asta o tipa care se pricepep la puii de pisica, pentru ca a crescut multi. Ea a lasat id-ul de mess:langa_geanina@yahoo.com. Eventual da-i un add si intreab-o, poate stie mai multe. Succes.

adian - 30.03.2010
caca face normal,deci face,veterinarul mi-a spus ca ma poate ajuta sa-l puna sa doarma,de tot!!am fost la alt doc si mia spus sa-i dau lapte concentrat dulce deci cel pt copii praf nu ar fi asa bun,parerile sunt impartite,acuma o sa incerc cu celalalt lapte,am vazut ca multi oameni au crescut pui mici,nu inteleg unde am gresit cand in primele zile era atat de bine,doctori nu sunt baza ,mai multe am gasit pe net decat la ei,imi doresc sa-i fie bine,mersi pt ajutor

anton - 30.03.2010
Poate buricul e infectat si face puroi, dar nu e asta un motiv ca pisica sa nu manance. Te-ai mai uitat sa vezi daca a facut caca? Tot asa moale e? Veterinarul nu ti-a dat totusi nici un sfat?

adian - 30.03.2010
am fost iara la vet,acuma am venit si am observat ca de la buric ii iese o substanta alba,acuma doc sa-i fi taiat prea scurt si cand sa uscat si a cazut buricul a devenit asa,deci incredere in veterinari,nu dau ei 2 bani pe o fiinta mica,nu mai stiu ce sa fac

anton - 30.03.2010
Poti merge cu pisicul la veterianr care s-ati dea formula de lapte speciala pentru pisici sau sa te ajute sa-l hranesti. Si eu am gasit anul trecut un piut de psica si s-a intremat si a trait pana la cateva zile, dar apoi a facut un blocaj intestinal din cauza constipatiei si a murit. Psica ta isi face nevoile? Are diaree? Vezi viermisori in caca?

adian - 30.03.2010
va rog ajutati-ma!am gasit un pui orfan nou nascut de 1 zi,avea inca cordonul legat l-am dus la vet la taiat.l-am hranit cu lapte pt cpoii acuma are 4 zile,inainte ii simteam putere manca cu pofta dar de o zi il simt foarte moale si nu mai vrea sa manance .il hranesc din 2 ore are cutiuta lui cu sticle de apa care le schimb mereu sa ii fie cald,va rog nu vreau sa moara,am citit undeva ca laptele nu trebuie in cuptorul cu micro incalzit,dar in primele zile asa am facut nestiind,va rog ajutati-ma cu un sfat de ce nu mai mananca si de ce a devenit mai moale,nu vreau sa moara,va implor

oana - 05.03.2010
crina scaun nu am observat sa faca...il am de 5 zile am gasit un scaun dar cred ca e al celuilalt pentru ca ei dorm impreuna,e tare si inkis la culoare.daca ai dau de mankare zbiara ai dau o seringa jumate maxim!idul meu:diddy_yo89@yahoo.com.te astept sa vorbim akum daca poti si nu te deranjez.

crina - 05.03.2010
nu cred ca ai cum sa-ti convingi pisica sa-i accepte, adica nu-i poate alapta daca nu are si ea puii ei. Trebuie sa gasesti macar un veterinar care sa-ti dea un sfat...spun asta pentru ca nu ai cum sa-l ajuti pe puiut daca nu stii din ce cauza sufera. De cate zile ii ai? Nu vreau sa scriu id-ul aici ca sa-l ia si altcineva si sa capat tot felul de vizite in messenger. Daca nu te deranjeaza sa-mi dai id-ul tau iti dau eu add si mai vb. Incearca in continuare sa-i dai macar putina mancare...hraneste-l des si cate putin. Ce fel de scaun face? diaree? normal? De urinat urineaza?

oana - 05.03.2010
nu este vorba de bani,dar veterinarii renunta sa trateze un pui atat de mik,nu reusesc sa l harnsc dar il cam oblig.de foame sigur nu miauna,eu am si o pisica mare si nu ai accepta,as putea sa o conving in vreun fel?imi puteti lasa un id messenger sa vorbim?ar fi mai usor

crina - 05.03.2010
baie marina e baie de aburi: pui la foc o oala in care fierbe apa, iar pe deasupra, intr-o oala mai mica pui amestecul de care ti-am spus. practic oala cu amestecul va sta in aburii oalei mai mari in care fierbe apa. In acesti aburi va fierbe compozitia , nu pe flacara directa de aragaz. Pisoiul poate sa miaune din multe motive..poate ca ii e foame, pentru ca ai spus ca nu prea reusesti sa-l hranesti, dar poate sa aiba si un blocaj intestinal din cauza viermilor sau sa aiba vre-o fractura sau vre-un organ llovit. Daca vrei sa nu-l pierzi du-l maine la veterinar. De obicei animalele gasite pe strada beneficiaza de reduceri de pret la consultatie.

oana - 05.03.2010
crina iti multumesc pentru raspuns,am sa prepar ce mi ai spus.as vrea sa te intreb daca imi poti spune ce insemna mai exact termenul "baie marina".sper sa aibe rezultate chair nu as vrea sa il pierd .dar aveti idee dc miorlaie asa neincetat?de parca sufera?

crina - 05.03.2010
oana, pune in lapte putina smanatana, un galbenus de ou si si putina miere de albine, pe care sa le fierbi dupa ce le-ai amestecat bine la baie marina. Pastreaza apoi compozitia la frigider pentru 2 zile si incalzeste din ea doar cantitatea pe care o folosesti la o masa a puilor. Eu cand am gasit pui de pisica abandonati si nu ma descurcat su hranitul am apelat la veterianr, si am facut bine pentru ca asa am aflat ca puiutul avea viermisori si de asta nu se simtea bine. Apeleaza cat mai repede la un veterinar si il vei salva pe cel mai slab. Doamen ajuta.

oana - 05.03.2010
am gasit akum 5 zile 3 puiuti de pisica aruncati la gunoi dintre care unul din ei era mort, nu are niciunul ochii,i am luat de indata si de 5 zile ai hranesc cu lapte normal caldut cu seringa,este unul mai maricel si unul mai nedezvoltat cel maricel a facut ieri ochisorii si este un grasan dar cel mik cred ca are ceva ,abia reusesc sa i dau sa manance nu vrea sub nici o forma si mai rau de 2 zile plange ca si kum il doare ceva toaaata noaptea dar si ziua nu stiu ce sa i mai fac,el inka nu are ochisori si e slabut,i am facut masaj pe burtica am incercat mai de toate dar refuza sa se inbunatateasca starea lui toata ziua sta nemiscat,va rog mult sa ma ajutati nu vreau sa moara!

fw - 24.07.2009
Pentru ca este perioada in care se gasesc pui abandonati de pisica sau pur si simplu pisica nu mai are lapte sa ii alapteze, va voi pune la dispozitie o formula de lapte cu care am crescut si eu multe randuri de pui, data de un vererinar : 200 ml lapte vaca - 3.6% grasime 1 galbenus ou ( cat mai proaspat ) 1 lingurita miere 1 lingura smantana 3 picaturi lamaie Aceasta compozitie se omogenizeaza bine, apoi se fierbe la baie marina. Compozitia se va tine la frigider, nu mai mult de 48h ( apoi se va arunca daca mai ramane ), laptele se va incalzii numai in cantitatea ce i-o veti da la momentul respectiv, la baie marina ( direct pe flacara se pierd vitaminele ). Daca il hraniti cu seringa , ar fii bine sa ii puneti in varf o extensie dintr-un material moale, gen silicon, eu le puneam un tub de 1-2 cm care se mula pe varful seringii ca sa nu il raniti sau exista la pet-shop biberoane speciale, costa 10 lei.Seringa astfel "imbunatatita " le-o puneam la gingie si apasam usor , ca el sa poata inghitii si manca fara lupte, direct pe limba nu accepta toti puii.Dupa hranire sa il bateti usor pe spate , este posibil sa inghita si aer , care trebuie eliminat. Cantitati optime de hranire : la 3-4 zile puiul trebuie hranit din 3 in 3 ore , cu 4 ml lapte ( din acea compozite ) , incalzit , il verificati pe incheietura mainii, ca la bebelusi. Peste noapte ( nu mai mult de 6-7 ore max. ) poate sta fara sa fie hranit. Apoi cantitatea va creste , in functie de varsta ( peste 1 sapt - 6 ml , peste 2 sapt. 10 ml, dupa 2 sapt 15 ml.) dar si intervalul va fii marit, de la 3 ore se va trece la 4 ore , dupa 1 sapt. de viata. Despre modalitatile de stimulare a puiutului sa-si faca nevoile: Cu vata umeda si calda se maseaza usor, in zona urogenitala,dupa fiecare masa , asta il va face sa isi faca nevoile . In cutia in care ii tineti, improvitati o paturica , ceva sa le tina cald , moale, de preferat sa aibe unele din material gen lanica dar care sa nu se desire sau sa iasa material, se poate sufoca ) . Aveti grija sa ii mentineti o curatenie stricta, iar daca se afla in casa alte animale incercati sa il tineti departe de ele.Obiectele folosite la hranire trebuiesc sterilizate ori de cate ori se poate. Puiutii nu isi pot mentine singuri tempratura corpului, de aceea trebuiesc feriti de frig, totodata , daca nu au supt lapte matern, nu au anticorpi, deci va trebuii sa ii protejati de eventuale imbolnaviri. Ei isi vor face nevoile astfel : stimulati de dvs, vor urina dupa fiecare masa , deoarece laptele este lichid , ei neavand alta sursa consistenta de hrana veti observa ca fecalele vor fi moi, de culoare gabuie/roscata, iar in functie de tipul laptelui , ( praf sau formula ) vor face mai rar sau mai des, de regula , cei alaptati cu formula fac ( la varsta de 3 sapt. ) 1 data la 3 zile. Nu incercati sub nici o forma orice alt fel de hrana inafara de lapte , pana la varsta de 4 sapt . deoarece ficatul, stomacul si intestinele nu sunt pregatite inca pntru altceva. Prima lor masa ar fii bine sa le-o dati la 4 sapt - o bucata de piept de pui fiert, cat o boaba de fasole, ii injumatatiti laptele din masa respectiva, si restul meselor doar lapte, apoi a 2-a zii , 2 mese cu cate-o boaba de carnita si jumatate de cantitate de lapte, restul meselor numai lapt si asa mai departe pana va fii intarcat complet . La 5 sapt. ar trebuii sa invete sa bea singur lapte. Nu fortati puiul sa treaca pe mancare solida daca refuza. Acestea sunt sfaturile mele , nu sunt medic veterinar. MA puteti contacta la adresa : langa_geanina@yahoo.com sau la nr. 0764.774.329

Maria - 24.07.2009
Am acasa un pui abea nascut.Mama lui l-a parasit,si nu stiu ce sa-i fac(plange in truna).imi puteti spune ce sa-i fac?

iulia - 18.06.2009
Am gasit si eu mai demult 3 pui de pisica abandonati,aveau placenta pe ei si erau plini de muste.Medicii veterinari ziceau ca nu au nici o sansa.Doi au murit in 1-2 sapt, al treilea are 5 ani si e dragalas.I-am hranit cu lapte praf pt sugari (nu pt pisici), asa mi-a recomandat un veterinar (nu mai stiu tipul de lapte). Cel care a rezistat era tot constipat.M-a invatat o d-na dr veterinar sa-i fac clisma cu apa calda, printr-o branula de la farmacie, tot la 3-4 zile. A durat vreo luna povestea asta, nu facea deloc singur treaba mare, pana cand a inceput sa manance hrana solida (de fapt pliculete cu carne din acelea umede, ii placea Frieskies). De atunci nu a mai fost constipat decat f rar. In rest, scutece, sticle de apa calda, unguente la ochi,etc.

miruna - 01.06.2009
Ce înseamnã Tortie Tabby? Sau numai Tortie? Mulþumesc!

miruna - 01.06.2009
Pisoiul meu iubit azi a fãcut de toate!!! Eu cred cã puii nu prea fac treaba nr. 2. Cum ºtiu dacã e fatã sau bãiat??? Ajutor! Medicul a spus cã dupã colorit este fetiþã, dar...

ela - 26.05.2009
ade, citeste mesajul geaninei, de mai jos. Ea are multa experienta cu puiutii de pisica si a lasat si adresa ei de mail, in cazul in care ai nevoie de ajutor.

miruna - 26.05.2009
Azi pisoiul meu cat este el de mic , mic s-a dus singur spre litiera si a facut singur doar pisulica. Bucurie maaare!!!! E frumos de pica si are o gurita surazatoare.

Ade - 26.05.2009
am gasit de 4 zile 4 pui de pisica dar pana in prezent mi-au murit 2 iar al 3 cred ca nu mai are prea multe sanse e foarte moale nu mananca.face pipi des a facut si caca acum o zi.doar unul e vioi miauna manaca f bine.am cumparat biberon le-am facut si cutie si le-am pus si prosoape care le spal in fiecare zi noaptea le pun sticle de plastic cu apa calda sa aiba o sursa de caldura ma trezesc din 3 in 3 ore sa le dau sa manance.nu mai vreau sa-i mai pierd si pe acestia ce sa le fac.nu au mai mult de 5 zile nu ma primeste nici un veterinar ca sunt prea mici si nu le da nici o sansa. ce sa fac?????

ela - 25.05.2009
Ce sa spun...daca are burtica moale inseamna ca nu e constipat..zic eu. Mai asteapta:D. La varsta asta mica daca le dai laxativ pot sa moara, de asta nici veterianrul nu face inca nimic. Sa speram ca o sa faca. asteptam vesti. Bafta:*

miruna - 25.05.2009
Nu face caca deloc. Face doar pipi. Are burtica moale. E vioi, mananca cu pofta. Aaaa si sa nu uit: e taaare frumos!

ela - 24.05.2009
ai vazut cumva viermisori in caca la pisoi, pe vremea cand facea caca? Incearca sa mergi la alt veterinar, macar sa-ti spuna daca pare ca are rve-un blocaj intestinal. Burtica e tare la palpare?

miruna - 24.05.2009
Am fost la veterinar ºi fiindcã este mult prea mic nu-i pot face nimic, de fricã sã nu moarã. Am am la Ilioara si nu mi-a plãcut DELOC cum am fost tratatã. Nu mergeþi acolo, îi intereseazã doar BANUL, ATÂT. Nici pânã acum NU a facut nimic deºi il masez. Precizez cã este vioi, am cumpãrat biberon (abia am gãsit) ºi mãnâncã destul de bine. Vã rog, aºtept cât mai multe ºi urgente, dacã se poate rãspunsurile. Mulþumesc.

ela - 23.05.2009
mergi la veteriar..sa nu aiba o ocluzie intestinala provocata de viermi.

miruna - 23.05.2009
Puiul meu nu-si face nevoile de doua zile!!! Cesa fac?

alice - 21.05.2009
super Geanina! Multumim pt sfaturi

Geanina - 21.05.2009
Pentru ca este perioada in care se gasesc pui abandonati de pisica sau pur si simplu pisica nu mai are lapte sa ii alapteze, va voi pune la dispozitie o formula de lapte cu care am crescut si eu multe randuri de pui, data de un vererinar : 200 ml lapte vaca - 3.6% grasime 1 galbenus ou ( cat mai proaspat ) 1 lingurita miere 1 lingura smantana 3 picaturi lamaie Aceasta compozitie se omogenizeaza bine, apoi se fierbe la baie marina. Compozitia se va tine la frigider, nu mai mult de 48h ( apoi se va arunca daca mai ramane ), laptele se va incalzii numai in cantitatea ce i-o veti da la momentul respectiv, la baie marina ( direct pe flacara se pierd vitaminele ). Daca il hraniti cu seringa , ar fii bine sa ii puneti in varf o extensie dintr-un material moale, gen silicon, eu le puneam un tub de 1-2 cm care se mula pe varful seringii ca sa nu il raniti sau exista la pet-shop biberoane speciale, costa 10 lei.Seringa astfel "imbunatatita " le-o puneam la gingie si apasam usor , ca el sa poata inghitii si manca fara lupte, direct pe limba nu accepta toti puii.Dupa hranire sa il bateti usor pe spate , este posibil sa inghita si aer , care trebuie eliminat. Cantitati optime de hranire : la 3-4 zile puiul trebuie hranit din 3 in 3 ore , cu 4 ml lapte ( din acea compozite ) , incalzit , il verificati pe incheietura mainii, ca la bebelusi. Peste noapte ( nu mai mult de 6-7 ore max. ) poate sta fara sa fie hranit. Apoi cantitatea va creste , in functie de varsta ( peste 1 sapt - 6 ml , peste 2 sapt. 10 ml, dupa 2 sapt 15 ml.) dar si intervalul va fii marit, de la 3 ore se va trece la 4 ore , dupa 1 sapt. de viata. Despre modalitatile de stimulare a puiutului sa-si faca nevoile: Cu vata umeda si calda se maseaza usor, in zona urogenitala,dupa fiecare masa , asta il va face sa isi faca nevoile . In cutia in care ii tineti, improvitati o paturica , ceva sa le tina cald , moale, de preferat sa aibe unele din material gen lanica dar care sa nu se desire sau sa iasa material, se poate sufoca ) . Aveti grija sa ii mentineti o curatenie stricta, iar daca se afla in casa alte animale incercati sa il tineti departe de ele.Obiectele folosite la hranire trebuiesc sterilizate ori de cate ori se poate. Puiutii nu isi pot mentine singuri tempratura corpului, de aceea trebuiesc feriti de frig, totodata , daca nu au supt lapte matern, nu au anticorpi, deci va trebuii sa ii protejati de eventuale imbolnaviri. Ei isi vor face nevoile astfel : stimulati de dvs, vor urina dupa fiecare masa , deoarece laptele este lichid , ei neavand alta sursa consistenta de hrana veti observa ca fecalele vor fi moi, de culoare gabuie/roscata, iar in functie de tipul laptelui , ( praf sau formula ) vor face mai rar sau mai des, de regula , cei alaptati cu formula fac ( la varsta de 3 sapt. ) 1 data la 3 zile. Nu incercati sub nici o forma orice alt fel de hrana inafara de lapte , pana la varsta de 4 sapt . deoarece ficatul, stomacul si intestinele nu sunt pregatite inca pntru altceva. Prima lor masa ar fii bine sa le-o dati la 4 sapt - o bucata de piept de pui fiert, cat o boaba de fasole, ii injumatatiti laptele din masa respectiva, si restul meselor doar lapte, apoi a 2-a zii , 2 mese cu cate-o boaba de carnita si jumatate de cantitate de lapte, restul meselor numai lapt si asa mai departe pana va fii intarcat complet . La 5 sapt. ar trebuii sa invete sa bea singur lapte. Nu fortati puiul sa treaca pe mancare solida daca refuza. Acestea sunt sfaturile mele , nu sunt medic veterinar. MA puteti contacta la adresa : langa_geanina@yahoo.com sau la nr. 0764.774.329

lili - 21.05.2009
Eu zic sa nu-ti faci griji cu puiutii..daca manaca bine si sunt vioi inseamna ca sunt sanatosi si vor face caca cand vor simti nevoie. Probleme ar fi daca ar avea burtica tare si umflata sau daca ar avea viermisori si ar face un blocaj pe undeva. Am avut un puiut de pisica care a patit exact acest lucru si a murit. Deci daca observi ca burtica se umfla si se intareste si devin balonati mai mergi o tura la medic..in rest, eu zic ca totul va fi bine..bafta multa si asteptam vesti:*

Roxanika - 20.05.2009
Va rog sa ma ajutati...am gasit acum 2 zile trei pui de pisica .Am fost cu ei la medic si mi-a spus ca au maxim 12 zile pt ca nu aveau ochisorii deschisi complet.Mi-a fost greu la inceput pentru ca unul dintre ei nu era interesat de mancare dar acum din 2 in 2 ore maxim la 3 ore ii hranesc cu un amestec de lapte de vaca in care am adaugat galbenus de ou proaspat de tara , putina miere , lamaie,Maninca intr-o veselie dar acum am alta temere...Ii masez pe burtica ii dau cu degetul umed si cald pe la zonele genitale sa faca pipi si caca dar fac doar pipi.Azi unul din ei a facut si treaba mare dar ceilalti doi nu.Nu stiu ce sa mai fac pentru ca nu vreau sa le fac rau iar medicul nu imi zice decat sa ii masez in continuare cat mai des.Eu ii masez foarte des inainte de masa dupa masa dar inca nu au facut caca doar pipi.Ce sa le mai fac?Ei fiind atit de mici fac caca zilnic? Imi dati si alte sfaturi?Tin sa mentionez ca au deschis azi de tot ochii si ca se sunt foarte vioi si am mari sperante ca ii voi ajuta sa se faca mari.Va rog sa ma ajutati.Si mai fac un anunt pentru cei care sunt aici pe site....daca vreti o pisicuta frumoasa , cand mai cresc de vor manca singuri ii donez pentru ca am deja 5 pisici mari si un caine si nu mai am loc.Multumesc.

ina - 19.05.2009
am un puiut de o luna care a stat la casa pana acum si vreau sa-l invat sa faca la ladita. ajutati-ma va rog. chiar nu am idee cum sa il invat. multumesc.

x - 14.05.2009
In primul rand trebuie sa mergi cu el la un veterinar sa vada daca este in regula. In al doilea rand trebuie sa iti asumi rolul de mama, eu tocmai am crescut trei puiuti in aceeasi situatie. 1. Laptele trebuie preparat pentru a contine toate substantele continute de laptele pisicii respectiv: - 1 cana lapte degresat (0.1% grasime) - 1 lingurita miere - 1 galbenus de ou - cateva picaturi de lamaie stoarsa - 1/3 ceai de colici (gasesti la orice farmacie) 2. Daca vrei sa il hranesti cu seringa ai grija sa nu ii apesi pistonul prea tare pentru ca ii poate intra lapte in plamani, eu iti recomand un biberon special (gasesti la ANIMAX e aprx. 5 RON) Foarte important trebuie hraniti din 2 in 2 ore!!! 3. Laptele trebuie sa fie caldut nu rece, dupa masa sau inainte trebuie masat pe burtica asa cum face mama lui. 4. Nu stie sa isi faca nevoile, asa ca trebuie sa il ajuti tu, cu o bucatica de vata umezita cu apa calduta trebuie sa il masezi la organele genitale si la fund fara sa apesi prea tare. 5. In locul in care sta sa ii pui bidoane cu apa calda pentru a nu-i fi frig. 6. La 4 saptamani treci pe hrana umeda (plicuri pentru juniori)

Ana-Maria - 14.05.2009
eu am trei pisoi orfani.Azi mama lor a murit la doar 12 zile....Sunt disperata.............am venit de la scoala si m-am dus sa-i hranesc...................va rog mai dati-mi niste idei.........sit-uri ceva...

Ana-Maria - 14.05.2009
eu am trei pisoi orfani.Azi mama lor a murit la doar 12 zile....Sunt disperata.............am venit de la scoala si m-am dus sa-i hranesc...................va rog mai dati-mi niste idei.........sit-uri ceva...

Muresan Stefan - 23.04.2009
si eu am tri pui de pisica orfani au 3 saptamani si ii hranesc cu lapte de vaca.Mama lor a murit asa ca incerc sa-i ingrijesc.

susie - 08.04.2009
incearca sa le dai lapte de pe varful degetului.ei or sa-si scoata limbuta sa-l linga si se vor obisnui sa-si foloseasca limba...sau pune-le lapticul intr-un castron mai lat, dar nu adanc. Altfel risca sa se inece cu laptele

Simona - 08.04.2009
am si eu 3 pui de pisica de vreo 2 saptamani.Au aproximativ o luna.I'am crescut cu seringa...iar acum cred ca a venit timpul sa ii invat sa manance siguri din castronel.Am lasat o canita cu lapte langa ei .si si'au bagat nasucul si l'au inhalat.Nu stiu cum sa fac.

x - 06.04.2009
In primul rand trebuie sa mergi cu el la un veterinar sa vada daca este in regula. In al doilea rand trebuie sa iti asumi rolul de mama, eu tocmai am crescut trei puiuti in aceeasi situatie. 1. Laptele trebuie preparat pentru a contine toate substantele continute de laptele pisicii respectiv: - 1 cana lapte degresat (0.1% grasime) - 1 lingurita miere - 1 galbenus de ou - cateva picaturi de lamaie stoarsa - 1/3 ceai de colici (gasesti la orice farmacie) 2. Daca vrei sa il hranesti cu seringa ai grija sa nu ii apesi pistonul prea tare pentru ca ii poate intra lapte in plamani, eu iti recomand un biberon special (gasesti la ANIMAX e aprx. 5 RON) Foarte important trebuie hraniti din 2 in 2 ore!!! 3. Laptele trebuie sa fie caldut nu rece, dupa masa sau inainte trebuie masat pe burtica asa cum face mama lui. 4. Nu stie sa isi faca nevoile, asa ca trebuie sa il ajuti tu, cu o bucatica de vata umezita cu apa calduta trebuie sa il masezi la organele genitale si la fund fara sa apesi prea tare. 5. In locul in care sta sa ii pui bidoane cu apa calda pentru a nu-i fi frig. 6. La 4 saptamani treci pe hrana umeda (plicuri pentru juniori)

ioana - 06.04.2009
Puii mei sunt deabea nascuti si nu stiu cum sa ii ingrijesc.Poveatea lor este foarte dureroasa.Stapana mamei ei i-a aruncat.Am nevoie de ajutorul vostru




Pungile de plastic omoara zilnic zeci de animale

Pungile de plastic omoara zilnic zeci de animale

Tone de pungi de plastic sunt aruncate in mari si oceane pentru ca nu mai unde sa fie depozitate pe pamant. Acestea ajung sa sufoce zeci de delfini, broaste testoase, rechini, balene, foci sau pasari. Renuntand la folosirea pungilor de plastic si acceptand sa le inlocuiesti cu o sacosa de panza diminuezi cantitatea de pungi de plastic ce sunt aruncate zilnic la gropile de gunoi sau in oceane. Crezi ca e putin? In timpul vietii tale vei reduce numarul de pungi de plastic din natura cu 22.000. Fa un gest mic si foloseste de acum o sacosa de panza la cumparaturi!


spune-ti parerea
vezi toate discutiile

Sondaj de opinie

Ai adoptat un animal in urma unui anunt publicat pe acest site?

   
   
   
   

voteaza!
vezi rezultatele sondajului


Caini - Anunturi adoptii cainiPisici - Anunturi adoptii pisici